Połącz się z naszym konsultantem Pn-Pt:  8-17 Sb:  8-14 12 653 74 54      607 503 069

Regulamin sklepu

Jakość i wiek produktów

Wszystkie opony sprzedawane przez nasz sklep to opony fabrycznie nowe, pochodzące z bieżącej produkcji, objęte pełną gwarancją producenta na podstawie wystawionego w momencie wysyłki paragonu (faktury VAT).

Uwaga!
Zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7:1997 "Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport", za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji.

My sprzedajemy opony nie starsze niż 18 miesięcy od daty wyprodukowania. Chyba, że w opisie zaznaczono inaczej.

Ceny przesyłki i produktów

Opłata za przesyłkę kurierem na terenie Polski wynosi 20zł za każde 2 sztuki opon ( czyli dostawa 4szt to koszt 40zł ). Wysłanie tylko 1szt również 20zł. Niezależnie od wybranej formy płatności (pobranie lub przelew).

Podajemy ostateczne ceny opon brutto za 1 szt. Wszystkie ceny towarów są aktualne.

Dostępność opon i czas realizacji

Znakomita większość opon znajduje się w naszym magazynie. Dlatego w niemal każdym przypadku możemy zagwarantować dostępność oraz dostawe w 24h od złożenia zamówienia. Jednak z powodu ciągłej zmienności stanów magazynowych może okazać się, że danym modelem opony nie dysponujemy. W takim przypadku niezwłocznie kontaktujemy się z klientem.

Prezentowane na stronie produkty nie są ofertą w rozumieniu przepisów prawa cywilnego, a jedynie zaproszeniem do złożenia oferty przez Klienta sklepu (stosownie do art. 71 Kodeksu cywilnego).

Sposoby płatności

Płatność za pobraniem (preferowana przez OponyKozak.pl forma zapłaty). Gotówkę Klient przekazuje kurierowi, który dostarcza zakupione opony. Ten sposób płatności umożliwia najszybsze możliwe wysłanie towaru ponieważ nie musimy czekać na zaksięgowanie przelewu.

Płatność zwykłym przelewem na rachunek w banku PKO BP sklepu OponyKozak.pl

Płatność za pośrednictwem systemu przelewów internetowych (płatności elektroniczne).

Składanie zamówienia

Zamówienie na produkt można złożyć poprzez dodanie go do koszyka i wypełnienie dostępnego po wejściu na koszyk formularza. Jest to najprostsza, najszybsza i najdokładniejsza metoda składania zamówienia. Formularz jest skonstruowany tak, że wypełnienie go wymaga minimum wysiłku. Niekompletne uzupełnienie formularza może prowadzić do wydłużenia czasu realizacji zamówienia.

W razie stwierdzenia niezgodności wpisanych w formularzu danych z prawidłowymi, prosimy o niezwłoczny kontakt telefoniczny

Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana: - dodanie produktu do koszyka
- wybór rodzaju płatności oraz dostawy
- złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zatwierdź”, opatrzonym komentarzem „z obowiązkiem zapłaty”. Zawarcie umowy sprzedaży z Konsumentem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po złożeniu zamówienia z formą dostawy "Gotówką przy odbiorze", a zamówienia płatnego przelewem po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedającego.
Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
Realizacja zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).
Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany jest wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy.

Dowód zakupu

Paragon lub faktura VAT jest przesyłana wraz z zakupionym towarem.

Numer paczki i pora doręczenia

Numer listu przewozowego wysyłany jest na email rano w dniu doręczenia przesyłki.

Firma kurierska doręcza przesyłki w godzinach 9 - 17. Nie możemy zagwarantować konkretnej godziny doręczenia, jednak kurierzy zwykle kontaktują się wcześniej z odbiorcą telefonicznie i wtedy można ustalić godzine dostawy.

Jeżeli dostarczający przesyłkę kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, paczka będzie czekać na odbiór w lokalnym oddziale firmy kurierskiej.

Następnego dnia kurier ponownie spróbuje doręczyć przesyłkę.

Sprawdzenie zawartości przesyłki

Wysyłane opony pakowane są w sposób umożliwjający odczytanie z nich wszystkich informacji. Przed odebraniem prosimy o dokładne sprawdzenie, czy dostarczony towar jest zgodny ze złożonym zamówieniem. W przypadku niezgodności towaru z zamówieniem proszę odmówić odbioru i niezwłocznie skontaktować się z obsługą sklepu internetowego OponyKozak.pl

Odstąpienie od umowy przez Konsumenta

Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34, art. 38 Prawa konsumenckiego.
Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego, na formularzu dostępnym pod adresem https://oponykozak.pl/internet/odstapienie-wzor.doc lub w innej pisemnej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.
Sprzedający wyłącza możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w innej niż pisemna formie.
Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będącej wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.
Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
-o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
-w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
-w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
-w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
-w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
-o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

Zasady reklamacji

Każda rzecz kupiona w sklepie może być reklamowana z zachowaniem terminów i warunków reklamacji określonych odpowiednimi przepisami prawa, jeśli posiada wady, stanowiące o jej niezgodności z zawartą umową sprzedaży. Reklamację można złożyć drogą e-mailową na adres biuro@oponykozak.pl lub poprzez dołączenie opisu wady oraz odesłanie lub dostarczenie w inny sposób towaru i dowodu zakupu w Sklepie na adres: FHU Jan Kozak OponyKozak.pl ul. Przewóz 55, 30-721 Kraków. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od dnia następnego od otrzymania przez Sklep przesyłki zawierającej reklamowany towar. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji złożonej drogą kurierską FHU Jan Kozak wyśle do Klienta produkt pełnowartościowy (naprawiony lub nowy), a gdy okaże się to niemożliwe (np. wyczerpanie zapasów magazynowych), zwróci pełną kwotę zapłaconej ceny towaru w terminie 14 dni.

Klient zobowiązany jest dostarczyć reklamowany produkt do naszej firmy na swój koszt. Sklep OponyKozak.pl nie ponosi odpowiedzialności za straty powstałe w wyniku reklamowania opony.

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
1.Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2.Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.

Ochrona prywatności

Złożenie zamówienia w sklepie wymaga podania informacji kontaktowych (np. telefon, adres e-mail) oraz informacji niezbędnych do dostarczenia przesyłki lub wystawienia faktury. Dane wprowadzone do formularza są wykorzystywane przez sklep OponyKozak.pl wyłącznie do tych celów.

Klient dokonujący zakupu w sklepie wyraża zgodę na przekazanie swojego adresu e - mail do Grupa Allegro Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz na przetwarzanie przez sklep http://www.oponykozak.pl oraz Grupa Allegro Sp. z o.o., danych osobowych Klienta w celu wypełnienia ankiety z opinią o dokonanej transakcji w Sklepie http://www.oponykozak.pl (zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 ).

Informacje o plikach cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Goodyear, Dunlop, Fulda, Dębica, Sava, Pneumant, Diplomat, Kelly

Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant, Diplomat, Kelly) oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica) zwane dalej odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony. Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.
I. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI.
1. Gwarancja obejmuje przyczyny tkwiące w oponach a w szczególności związane z wykonawstwem, materiałami lub konstrukcją, o ile one wystąpią w ciągu terminu określonego jak niżej:
a) opony osobowe, dostawcze, 4 x 4 oraz motocyklowe – 60 miesięcy od daty zakupu lub od daty produkcji,
b) opony ciężarowe; pod marką Goodyear oraz Dunlop – 48 miesięcy od daty zakupu lub 60 miesięcy od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat, pod marką Sava oraz Fulda – 36 miesięcy od daty zakupu lub 48 miesięcy od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat,
c) opony rolnicze, przemysłowe oraz do prac ziemnych inne niż wymienione w pkt. a-b i d-e – maksymalnie 60 miesięcy od daty zakupu lub od daty produkcji,
d) opony rolnicze o średnicy osadzenia do 10 cali oraz do wózków przemysłowych 12 miesięcy od daty zakupu lub 24 miesiące od daty produkcji,
e) opony bieżnikowane lub usługa bieżnikowania – 36 miesięcy od daty zakupu lub 48 miesięcy od daty bieżnikowania. Gwarancja nie obejmuje karkasów starszych niż 7 lat, opon bieżnikowanych przez inne bieżnikownie niż autoryzowane przez Goodyear oraz opon sprzedanych bezpośrednio przez Bieżnikownię. Gwarancja nie obejmuje także materiału karkasu Użytkownika z usługi bieżnikowania.
Uwaga: W przypadku braku dołączenia do zgłoszenia reklamacyjnego dowodu zakupu Gwarant bierze pod uwagę datę produkcji opony.
2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać u Sprzedawcy opon lub pojazdu (dotyczy pierwszego wyposażenia - OE).
3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
a) zgłoszenie reklamacji poprzez przedłożenie kompletnie wypełnionego formularza opracowanego przez Gwaranta,
b) przekazanie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym opony oraz dołączenie kopii dowodu zakupu i karty gwarancyjnej,
c) zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%,
d) na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu,
4. Informacja o uznaniu lub nieuznaniu reklamacji przekazywana jest do Sprzedawcy e-mailem, jako załącznik PDF, po czym Sprzedawca przekazuje ją niezwłocznie Użytkownikowi.
5. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nieuznaniu reklamacji, nie przysługuje odwołanie do Gwaranta.
6. W przypadku nieuznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta a ponadto Klient może zostać obciążony kosztami transportu opon z punktu zakupu opon lub pojazdu do siedziby Gwaranta.
7. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
8. Niniejszą gwarancją nie są objęte opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i /lub numerem homologacji europejskiej ECE i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika (opony których wskaźniki maksymalnego zużycia - TWI zostały odkryte w jakimkolwiek miejscu opony) oraz naprawiane, pogłębiane, modyfikowane poza producentem.
9. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
a) nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur,
b) używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi,
c) nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia odpowiedniej pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta, zastosowania dętki do opony bezdętkowej,
d) eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opony i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami,
e) jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania,
f) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP),
g) eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim),
h) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,
i) przebicia, przecięcia, rozdarcia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę, ostry/kanciasty przedmiot w/na jezdni, wypadku lub kolizji itp.,
j) szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. „poząbkowania”,
k) odłupania, wyszarpania gumy bieżnika i innego umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony,
l) naturalnego procesu starzenia się gumy.
10. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
11. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141 z 2002 r., poz.1176 z późniejszymi zmianami).
II. ZASADY ROZLICZANIA REKLAMACJI UZNANYCH.
1. W przypadku uznania reklamacji opona przechodzi na własność Gwaranta a Użytkownik otrzymuje rekompensatę w wysokości odpowiadającej pozostałej, użytecznej części opony. Realizacja rozliczenia odbywa się za pośrednictwem Sprzedawcy.
2. Procentową wielkość rekompensaty oblicza się wg poniższej formuły:
A= ( B-1,6mm(TWI) / C-1,6mm(TWI) ) x100%
A – procentowa wielkość rekompensaty [%]
B - głębokość rzeźby reklamowanej opony [mm](do kalkulacji przyjmuje się najniższe miejsce)
C - głębokość bieżnika opony nowej [mm]
Uwaga: Gwarant, według swojego wyboru, może w ramach uznanej reklamacji oponę naprawić.
III. PODSTAWOWE ZASADY EKSPLOATACJI OPON.
a) montować na pojeździe opony dokładnie w rozmiarze, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
b) montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
c) należy wyważać dynamicznie koła (obręcz + opona) każdorazowo na początku eksploatacji, a następnie nie rzadziej niż co 10 tys. km, zabieg ten zapewnia komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elementów zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk i opon,
d) dokonywać okresowej rotacji tj. zmiany pozycji opon na pojeździe nie rzadziej niż co 5-7,5 tys. km, o ile producent pojazdu nie zaleca inaczej, co zapobiega ewentualnemu nierównomiernemu zużyciu bieżnika,
e) ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej niż po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu i nie rzadziej niż raz w tygodniu oraz każdorazowo przed dłuższą podróżą,
f) eksploatować oponę, stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu (informacje te są dostępne w punktach sprzedaży opon i w katalogu producenta),
g) kontrolować stan techniczny pojazdu,
h) eksploatować opony, stosując odpowiednie do rozmiaru opony rozmiary obręczy,
i) kontrolować na bieżąco stan opon i wymieniać w przypadku stwierdzenia uszkodzeń ,
j) montować / demontować i wyważać opony wyłącznie w specjalistycznych serwisach,
k) należy zawsze dostosować styl jazdy prędkość do warunków panujących na drodze oraz stopnia obciążenia pojazdu, a także unikać gwałtownego hamowania i przyspieszania - szczególnie zrywania przyczepności kół napędowych przy ruszaniu i doprowadzania do zablokowania kół,
l) unikać styczności opony z olejami, smarami i substancjami chemicznymi,
m) należy zawsze wymieniać zawór na nowy przy wymianie opon,
n) przy wyborze i zakupie opon zasięgnąć u sprzedawcy informacji o oponach i sposobie ich eksploatacji,
o) zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd musi być wyposażony w opony o głębokości bieżnika co najmniej 1,6 mm (tzw. oznaczenie TWI-Tread Wear Indicator), w oponach zimowych o najnowszej konstrukcji, oprócz oznaczeń TWI, znajdują się dodatkowo wskaźniki minimalnej zalecanej głębokości bieżnika w warunkach zimowych (4 mm), umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem śnieżynki (tzw. WWI-Winter Wear Indicator) w barku.
IV. PRZECHOWYWANIE OPON.
Opony należy przechowywać zawsze czyste, w miejscu suchym, ciemnym i chłodnym, chroniąc je przed działaniem ozonu, substancji żrących lub ropopochodnych.
Opony zamontowane na obręczach przechowuje się zawieszone na hakach lub ułożone płasko jedno koło na drugim (maksymalnie 4 koła).
Opony bez obręczy przechowuje się w pozycji pionowej (stojącej) W obydwu w/w przypadkach należy zmieniać pozycję co 4 tygodnie żeby uniknąć trwałych deformacji.

Michelin, Kleber, BFGoodrich, Kormoran, Tigar, Riken

PRZEDMIOT GWARANCJI I GWARANT
1. Przedmiotem gwarancji udzielanej zgodnie z postanowieniami niniejszej karty gwarancyjnej są opony marki Michelin przeznaczone do samochodów osobowych, dostawczych i terenowych zwane dalej Wyrobami.
2. Gwarantem w rozumieniu niniejszej karty gwarancyjnej jest Michelin Polska S.A. z siedziba w Olsztynie, ul. Leonharda 9, 10-454 Olsztyn.
3. Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
OKRES GWARANCJI 1.
Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika do poziomu wskaźnika TWI*, po osiągnięciu, którego Wyrób uznany jest za zużyty.
*TWI - wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika = 1,6 mm, umieszczony na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony. Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.
WARUNKI ROZPATRZENIA GWARANCJI 1.
Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta,
b) złożenie reklamacji na piśmie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym,
c) dostarczenie reklamowanego Wyrobu,
d) przedłożenie Karty Gwarancyjnej,
e) przedłożenie dowodu zakupu Wyrobu,
f) na żądanie przyjmującego reklamacje lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta.
Wszystkie powyższe warunki musza być spełnione łącznie.
2. Wszelkie reklamacje mogą być składane w punkcie sprzedaży, w którym wystawiono kartę gwarancyjna lub w punkcie sprzedaży ogumienia wskazanym przez Gwaranta.
3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 1 i 2.
4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie do Gwaranta.
5. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasowa niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
6. W przypadku uznania reklamacji dokonuje sie wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Jeżeli Gwarant nie ma możliwości wymiany Wyrobu na taki sam fabrycznie nowy wskutek zakończenia produkcji Wyrobu, Klient ma prawo do otrzymania zwrotu ceny zakupu Wyrobu.
7. Złożenie reklamacji w sposób określony w punktach 1 i 2 oznacza akceptacje warunków gwarancji określonych w niniejszym dokumencie.
SYTUACJE NIE OBJETE GWARANCJA 1.
Niniejsza gwarancja nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.
2. Niniejsza gwarancja nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek, miedzy innymi:
a) nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta,
b) nieprawidłowego montażu lub demontażu, np. bez użycia pasty monterskiej,
c) nieprawidłowej eksploatacji Wyrobu,
d) eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo uszkodzonej obreczy,
e) złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, wadliwych, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia,
f) uszkodzeń mechanicznych: przeciec, przebić, w tym w szczególności spowodowanych uderzeniem bieżnikiem, barkiem lub bokiem opony w przeszkodę,
g) przeciążania Wyrobu i eksploatacji z niewłaściwym ciśnieniem (za wysokim lub zbyt niskim),
h) nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem ognia,
substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradacje gumy,
i) nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta,
j) nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy z zablokowanymi kołami,
k) wypadku drogowego,
l) umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu,
m) użycia Wyrobu w zawodach sportowych lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego, w tym w szczególności amatorskich lub zawodowych wyścigów.
WYMOGI EKSPLOATACYJNE OPON NA POJEZDZIE
1. W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów użytkownik zobowiązany jest przestrzegać wszystkich poniższych zasad:
a) montować na pojeździe opony dokładnie tego rozmiaru, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
b) montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości,
konstrukcja, rzeźba bieżnika),
c) dla pojazdów z napędem na cztery koła montować wszystkie opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
d) opony po zamontowaniu na obręcz wyważyć dynamicznie,
e) ciśnienie w ogumieniu Mierzyc nie wcześniej niż po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu,
f) eksploatować oponę, stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu, (informacje te są dostępne w punktach sprzedaży opon, katalogu producenta oraz u Przedstawicieli Techniczno-Handlowych Grupy Michelin),
g) eksploatować Wyroby, stosując odpowiednie do rozmiaru Wyrobu rozmiary obreczy,
h) montować i demontować Wyroby wyłącznie w autoryzowanych serwisach obsługi,
i) eksploatować Wyroby z zachowaniem nominalnego obciążenia i ciśnienia eksploatacyjnego i zasad szczególnej staranności,
j) przy wyborze i zakupie Wyrobu zasięgnąć u sprzedawcy informacji o Wyrobie i sposobie jego eksploatacji.

Continental, Uniroyal, Semperit, Barum

3. WARUNKI GWARANCJI:
3.1. COP udziela gwarancji w imieniu producenta na produkt, bez limitu przebiegu, przez okres 60 miesięcy od daty produkcji lub do momentu osiągnięcia granicznego zużycia czoła bieżnika, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.
3.2. Gwarancją objęte są wyłącznie wady produktu, wynikłe podczas ich eksploatacji z przyczyn tkwiących w ogumieniu, obejmujące wady konstrukcyjne, materiałowe i wykonawcze.
3.3. Niniejsza gwarancja nie obejmuje produktów:
a) z granicznie zużytym czołem bieżnika;
b) naprawianych, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz podmiot, który wykonał tę naprawę;
c) z nacinanym czołem bieżnika, bez względu na sposób i zakres tych czynności oraz podmiot, który je przeprowadził;
d) bieżnikowanych poza producentem bez względu na technologię, jakość wykonania oraz podmiot odpowiedzialny za ten proces ; wyjątek stanowi podmiot oficjalnie upoważniony do bieżnikowania przez Producenta, którego produkty są w ofercie producenta i COP;
e) z nieczytelnym lub usuniętym/uszkodzonym (częściowo lub całkowicie) nr DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji;
f) nie posiadających europejskiej homologacji.
3.4. Ewentualne reklamacje Użytkownicy mogą zgłaszać w:
a) upoważnionych Punktach Obsługi Gwarancyjnej POG;
b) autoryzowanych stacjach obsługi pojazdów – dot. Użytkowników z tzw. rynku OE (Original Equipment), tj. takich, którzy zakupili nowe pojazdy wyposażone fabrycznie w ogumienie objęte gwarancją producenta;
c) punktach zakupu ogumienia.
3.5. Każda reklamacja może być rozpatrzona jedynie przez POG (dotyczy wyłącznie reklamacji zgłoszonych bezpośrednio do POG) lub przez upoważnionego pracownika COP (dot. reklamacji zgłoszonych we wszystkich w/w punktach). W uzasadnionych przypadkach COP rezerwuje sobie prawo do podjęcia nadrzędnej i ostatecznej decyzji dot. reklamowanych produktów.
3.6. W celu prawidłowego zgłoszenia reklamacji, umożliwiającego COP i/lub POG jej rozpatrzenie, Użytkownik zobowiązany jest do:
a) dostarczenia reklamowanego produktu do w/w podmiotów (wymienionych w pkt. 3.4.) w terminie maksymalnie 14 dni od dnia wykrycia wady;
b) dostarczenia reklamowanego produktu wraz z obręczą koła, na której był eksploatowany, jeśli wada ogumienia jest widoczna tylko po napełnieniu go ciśnieniem roboczym;
c) dostarczenia wypełnionej karty gwarancyjnej (z datą sprzedaży, pieczęcią, podpisem sprzedającego oraz danymi zakupionych opon) oraz dowodu zakupu na reklamowany produkt (Użytkowników z rynku OE dot. wyłącznie Książka Gwarancyjna pojazdu);
d) udostępnienia pojazdu, na którym był eksploatowany reklamowany produkt do oceny stanu technicznego przez COP i/lub POG (lub inny upoważniony podmiot) na żądanie COP lub POG.
3.7. COP oświadcza, że wszystkie reklamacje winny być rozpatrzone w ciągu 14 dni od daty dostarczenia reklamowanego produktu do w/w podmiotów (wymienionych w pkt. 3.4.), przy czym COP nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w zachowaniu tego terminu, wynikające z przyczyn niezależnych od COP, a leżących po stronie Użytkownika i/lub podmiotów przyjmujących reklamację, wymienionych w pkt. 3.4.
3.8. W przypadku konieczności przeprowadzenia specjalistycznych badań reklamowanego produktu, w/w termin może ulec wydłużeniu, przy czym decyzję o wykonaniu takich badań w niezbędnym zakresie może podjąć wyłącznie COP, który poinformuje o tym fakcie podmiot, który przyjął reklamację przed upływem 14 dni od dnia
zgłoszenia reklamacji. Wydłużony termin rozpatrzenia reklamacji nie powinien być dłuższy niż 35 dni, licząc od dnia zgłoszenia reklamacji produktu.
3.9. Uznanie reklamacji produktu nie nakłada na producenta żadnych zobowiązań odszkodowawczych.
3.10. W przypadku uznania reklamacji na wadę produktu zgłoszoną przez osobę fizyczną tj. Użytkownika w okresie obowiązywania gwarancji producenta (określonym w pkt.3.1 niniejszych warunków gwarancji), który w świetle Ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, nabył towar konsumpcyjny - produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, ma on prawo do:
a) bezpłatnej wymiany produktu na nowy, wolny od wad, lub zwrotu 100 % kosztów zakupu ogumienia, jeśli wada produktu ujawni się przed upływem 24 miesięcy od daty zakupu produktu (lub przed upływem 24 miesięcy od daty wydania nowego pojazdu wyposażonego w ogumienie objęte gwarancją producenta). W tym terminie COP pokrywa również koszt demontażu/montażu produktu , wynikający z uznanej reklamacji, pod warunkiem, że reklamacja zostanie zgłoszona w POG , który wykona w/w czynności wg stawek określonych przez COP; zwrot kosztów demontażu/montażu produktu nie dotyczy Użytkowników z rynku OE;
b) wymiany produktu na nowy, wolny od wad pod warunkiem zapłacenia kwoty odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanego produktu, jeśli wada produktu ujawni się po upływie 24 miesięcy od daty jego zakupu lub po upływie 24 miesięcy od daty wydania nowego pojazdu wyposażonego w ogumienie objęte gwarancją producenta;
c) zwrotu kosztu zakupu produktu, pomniejszonych o kwotę odpowiadającą procentowemu stopniowi zużycia reklamowanego produktu , jeśli wada produktu ujawni się po upływie 24 miesięcy od daty jego zakupu lub po upływie 24 miesięcy od daty wydania nowego pojazdu wyposażonego w ogumienie objęte gwarancją producenta.
3.11. W przypadku uznania reklamacji na wadę produktu zgłoszoną przez Użytkownika w okresie obowiązywania gwarancji producenta (określonym w pkt.3.1 niniejszych warunków gwarancji), który w świetle Ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, nabył produkt w celu związanym z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą, ma on prawo do:
a) wymiany produktu na nowy, wolny od wad, pod warunkiem zapłacenia kwoty odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanego produktu;
b) zwrotu kosztu zakupu produktu, pomniejszonych o kwotę odpowiadającą procentowemu stopniowi zużycia reklamowanego produktu;
3.12. COP zastrzega sobie prawo do wyboru sposobu załatwienia każdej uznanej reklamacji, wymienionych w pkt. 3.10. i 3.11. tj. wymiany produktu lub zwrotu kosztów. W przypadku przerwania produkcji reklamowanego produktu, w procesie wymiany będzie używany podobny produkt.
3.13. Produkt, po uznaniu reklamacji na jego wadę przez POG i/lub COP oraz rozliczony zgodnie z decyzją COP w procesie wymiany produktu lub zwrotu kosztów (tj. zgodnie z możliwościami wymienionymi w pkt. 3.10. lub 3.11.) w ramach niniejszej gwarancji staje się własnością COP.
3.14. Gwarancja nie obejmuje wad produktów wynikających z:
a) nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których produkt narażony jest m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływanie substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, rozpuszczalników, materiałów ropopochodnych tj. paliw, olejów, smarów i ich pochodnych) oraz ozonu i wysokich temperatur;
b) używania opon niezgodnie z ich przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi;
c) nieprawidłowego montażu lub demontażu , w tym montażu produktu na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/ lub
skorodowana oraz z zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta;
d) eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności ogumienia (określonej na boku każdego produktu) i/lub dopuszczalnych nacisków na osie, wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonych odpowiednimi przepisami;
e) niedbalstwa, jazdy z nadmierną prędkością, niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy; a w szczególności z gwałtownego hamowania i przyśpieszania;
f) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tuleji metalowo-gumowych, sprężyn, resorów , drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia, a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych, wspomagających hamulce i antypoślizgowych (m.in. ABS, EBS, ASR, ESP, BAS itp.);
g) eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym w odniesieniu do zaleceń producenta pojazdu i/ lub producenta opon;
h) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych;
i) wszelkich uszkodzeń mechanicznych (w tym m.in. wszelkich przecięć, przebić oraz uszkodzeń spowodowanych m.in.: ciałem obcym pomiędzy kołami bliźniaczymi, uderzeniem o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, itp.) , w tym także spowodowanych oddziaływaniem na produkt substancji chemicznych (lub podobnie działających środków, w tym wymienionych w pkt. 3.14. pakt. a ), powodujących m.in.: uszkodzenie/degradację/przyspieszone starzenie produktu;
j) użycia produktu w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego;
k) pożaru, przyczyn naturalnych, lub spowodowanych innymi okolicznościami pozostającymi poza kontrolą producenta pojazdu (np. pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.).
3.15. Gwarancja na produkt nie pokrywa:
a) kosztów spowodowanych zużyciem eksploatacyjnym jego składowych;
b) kosztów wezwania, holowania, dodatkowego czasu podróży i wynagrodzenia za pracę, przestoju pojazdu, rozładowania pojazdu, wynajęcia pojazdu zastępczego, ponownego załadunku itp.; c) wszelkich strat ekonomicznych i szkód (obejmujących m.in. utratę zysku, przychodów, wartości firmy lub spodziewanych oszczędności);
d) roszczeń przedstawionych Użytkownikowi pojazdu przez osoby trzecie;
e) wszelkich innych uszkodzeń, szkód, strat i obrażeń, spowodowanych bezpośrednio lub pośrednio wadą produktu, wadą wykonawczą lub spowodowaną niedbalstwem lub błędem pracowników wszystkich podmiotów świadczących usługi serwisowe dla ogumienia.
3.16. Zgodnie z postanowieniami pkt. 3.15. wszelkie w/w roszczenia odszkodowawcze skierowane do producenta lub COP są wykluczone. Jednocześnie żadnego z postanowień punktu 3.15. nie można traktować jako wyłączenia lub ograniczenia lub próby wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności producenta, wynikających z przepisów obowiązującego prawa.
Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego (Użytkownika) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Bridgestone, Firestone, Dayton

PODSTAWOWE ZASADY REALIZACJI GWARANCJI
Bridgestone Sales Polska Sp z o.o. zapewnia wysoką jakość opon, dętek i ochraniaczy oraz
udziela gwarancji według następujących zasad:
1. Gwarancja obejmuje tylko wady i uszkodzenia, które mogą być przypisane producentowi.
Inne uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub uszkodzeniami
mechanicznymi nie będą rozpatrywane pozytywnie.
2. Ostateczna decyzja uznania reklamacji będzie podjęta przez reprezentanta Bridgestone
Sales Polska lub osobę upoważnioną przez Bridgestone Sales Polska.
3. Okres gwarancji dla wszystkich produktów wynosi 4 lata od daty sprzedaży. Dla pełnego
zwrotu (wymiana opon) okres gwarancji wynosi 1 rok. Dla opon zakupionych wcześniej niż
rok od daty uznanej reklamacji, ale nie później niż 4 lata od daty sprzedaży, zastosowana
będzie metoda częściowego zwrotu, tzw. metoda pozostałej głębokości bieżnika (PGB),
ustalona wg zużycia bieżnika.
4. W przypadku przerwania produkcji reklamowanego produktu, do rozliczeń będzie używany
podobny produkt.
5. Reklamacja lub częściowa rekompensata nie obejmuje jakichkolwiek przypadków
opisanych poniżej:
•zniszczenie opon spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub przechowywaniem;
•opony zużyte poniżej minimalnej głębokości bieżnika (opony, których wskaźniki zużycia
zostały odkryte);
•opony, które naprawiano, bieżnikowano, nacinano lub które są ponownie reklamowane,
opony z niewłaściwie wypełnioną kartą opony;
•zniszczenia wynikające ze złej geometrii ustawienia kół, niewyważenia kół, wadliwych
hamulców lub amortyzatorów, niewłaściwego ciśnienia, nadmiernego obciążenia opon,
działania chemikaliów lub oleju, ognia, używania łańcuchów, wypadku lub kolizji, użycia
opon w rajdach lub innych zawodach, używania niewłaściwych opon w terenie, jazdy na
oponie bez powietrza, celowego uszkodzenia;
•zniszczenia wynikające z uszkodzeń nawierzchni drogi;
•uszkodzenia wynikające z użycia niewłaściwych lub uszkodzonych felg.
6. Rekompensata będzie przeprowadzona według następujących zasad:
•w przypadku uznania reklamacji opony kupionej nie wcześniej niż przed rokiem -
rekompensata będzie polegała na wymianie reklamowanej opony na nową. W przypadku,
gdy reklamacja dotyczy opony zakupionej wcześniej niż rok temu, ale nie później niż cztery
lata od daty sprzedaży, rekompensata będzie dokonana w formie pieniężnej, częściowo
według zużycia bieżnika, tzw. metody PGB.
7. Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć opony, dętki lub ochraniacze do punktu
serwisowego Bridgestone Sales Polska w celu rozpatrzenia reklamacji.
8. Opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny spełniać następujące
warunki:
•wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny być
odpowiednio dobrane do warunków pracy;
•wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny być
montowane przy użyciu przeznaczonych do tego narzędzi i według odpowiednich
schematów;
•standardy techniczne, tj. ciśnienie, obciążenie, prędkość oraz inne warunki powinny być
zachowane;
•w kwestii oznaczenia opon i działania serwisu Klient może konsultować się ze sprzedawcą
lub pracownikiem Bridgestone Sales Polska.
9. Wszystkie przypadki nieomówione w tym regulaminie gwarancji będą rozpatrywane zgodnie
z polskim prawem.

Pirelli, Ceat, Courier

Firma PIRELLI gwarantuje dobrą jakość opon i zapewnia odpowiednie parametry trakcyjne przez cały okres jej eksploatacji na okres 24 miesięcy od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 48 miesięcy od daty produkcji. W okresie gwarancji wszystkie reklamowane opony, w których zostanie stwierdzona wada produkcyjna będą wymieniane na nowe, wolne od wad. Dystrybutor zapewnia rozpatrzenie w terminie do 14 dni każdej reklamacji i uznanie jej, o ile przyczyna była wada fabryczna. Po upływie okresu gwarancji do okresu 48 miesięcy od daty produkcji - klient może uzyskać zwrot części ceny ofertowej obowiązującej w dniu sprzedaży opony lub uzyskać nowy wyrób na zasadach częściowego rozliczenia tj:
Za zużytą część wyrobu koszty ponosi klient
Za część niewykorzystaną do pełnej wartości użytkowej (wskaźnik TWI) koszty ponosi gwarant.
Podstawą ustalenia należności jest pozostała średnia wysokość rzeźby bieżnika opony wynikająca z pomiaru w 3- ech miejscach na obwodzie. Pomiaru dokonuje upoważniony pracownik wyznaczony przez producenta. Zastrzega się możliwość utraty gwarancji w przypadku eksploatacji opon w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem lub niezachowaniem wymogów technicznych eksploatacji, a w szczególności:
1. Założenia opony o niższych niż dopuszczalne indeksach prędkości i obciążenia dla danego pojazdu oraz eksploatacji opony przy nieprawidłowym ciśnieniu.
2. Uszkodzeń mechanicznych powstałych na skutek działania czynników zewnętrznych.
3. Uszkodzeń powstałych w wyniku nieprawidłowego montażu lub demontażu opon.
4. Złego stanu technicznego pojazdu (zła geometria, wadliwe hamulce, uszkodzone niesprawne zawieszenie, inne mające wpływ na nieprawidłowe zużycie ogumienia).
5. Uszkodzenia spowodowanego niewłaściwym użytkowaniem (nieprawidłowe ciśnienie, ponadnormatywne obciążenie opony).
6. Gdy uszkodzenie powstało podczas transportowania towaru, przez osoby trzecie lub klienta.
7. Gdy uszkodzenie powstało przy głębokości rzeźby bieżnika równej lub mniejszej niż 1,6 mm.
Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu i do głębokości 1,6mm mierzonej na punkcie pomiarowym TWI. W przypadku zakupu detalicznego prosimy o zachowanie paragonu z podanym numerem transakcji. Paragon stanowi podstawę do roszczeń reklamacyjnych. W przypadku zauważenia wady, bądź uszkodzenia opony prosimy o niezwłoczny kontakt z punktem zakupu towaru. Do reklamacji przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw.

Nokian

I. Producent gwarantuje nienaganną jakość opon NOKIAN i zapewnia bardzo dobre warunki trakcyjne przez czas użytkowania w okresie gwarancyjnym.
II. Okres gwarancji wynosi 36 miesięcy od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 60 miesięcy od daty produkcji. Reklamacje należy składać w punkcie zakupu opon w terminie 14 dni od daty stwierdzenia wady wraz z dowodem zakupu. O ile wada opony jest widoczna tylko po napompowaniu reklamowaną oponę należy dostarczyć wraz z felgą, na której była eksploatowana. Gwarancja zgłoszona po terminie podlega odrzuceniu. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji, z wyjątkiem przypadków, gdy opona musi zostać zbadana w laboratorium producenta. W takim przypadku sprzedający poinformuje kupującego o przekazaniu opon do badania, co skutkować będzie wydłużeniem okresu załatwiania reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji sprzedawca poinformuje kupującego w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji.
III. Gwarancją nie są objęte opony bez numeru DOT oraz w przypadku, gdy wady są skutkiem: nieprawidłowej techniki jazdy, nieprawidłowego przechowywania opony, nieprawidłowego montażu i demontażu opon, eksploatacji w sposób niezgodny z zaleceniami zdefiniowanymi na boku opony, uszkodzeń mechanicznych takich jak: przecięcie, przebicie, uszkodzenie w skutek uderzeń o przeszkodę, uszkodzenia celowego, trwałego uszkodzenia/zużycia w wyniku eksploatacji przy nieprawidłowej zbieżności kół, niewłaściwym ciśnieniu w oponie, uszkodzonych obręczach, hamulcach, wypadku drogowego, niewłaściwego zastosowania opony, zastosowania niewłaściwego rozmiaru dętki, uszkodzeń chemicznych, naprawiania opon, naturalnego procesu starzenia się gumy.
Gwarancja nie obejmuje również zużycia bieżnika poniżej głębokości TWI.
IV. Reklamacja zostanie uznana w każdym przypadku stwierdzenia wady fabrycznej (złe wykonawstwo, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne). W przypadku uznania reklamacji kupujący otrzymuje towar wolny od wad, o ile wada została zgłoszona w terminie do 2 lat od daty zakupu. W przypadku zgłoszenia wady w okresie powyżej dwóch lat od daty zakupu, kupujący otrzyma zwrot ceny nabycia pomniejszonej o kwotę stanowiącą koszt zużycia reklamowanych opon, bądź nowe opony, o ile kupujący jednocześnie dokona wpłaty kwoty odpowiadającej procentowemu kosztowi zużycia opony.
V. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej według następującego wzoru:
100 [1 - (aktualna głębokość rzeźby w mm) / (głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)] %
Producent nie odpowiada za szkody, niedogodności oraz utracone korzyści, powstałe na skutek nie używania pojazdu w wyniku zasadnej reklamacji.

Yokohama

1. Gwarancja obejmuje tylko te uszkodzenia, które mogą być przypisane producentowi.
2. Okres gwarancji wynosi 60 miesięcy od daty produkcji opony.
3. Po upływie dwóch lat od zakupu opony przez Użytkownika w wypadku uznania reklamacji stosuje się tzw. metodę częściowego zwrotu pozostającej grubości bieżnika.
4. Jeśli reklamacja zostanie uznana przed upływem dwóch lat od zakupu przez Użytkownika, rekompensata będzie polegać na wymianie na produkt nowy lub w wypadku zaprzestania jego produkcji na produkt podobny.
5. Reklamacja lub częściowa rekompensata nie będzie uznana jeśli:uszkodzenie opony spowodowane jest niewłaściwą eksploatacją lub przechowywaniem a także wadami związanymi z pojazdem na którym była eksploatowana,opona była wcześniej naprawianaw wypadku użycia opony w rajdach lub innych zawodachdo montażu stosowano niewłaściwe, uszkodzone lub skorodowane obręczeuszkodzenia opony wynikają z wadliwej nawierzchni drogiopona zostanie celowo uszkodzona6. Osobą właściwą do rozpatrzenia reklamacji jest przedstawiciel wskazany przez producenta.
7. Wszystkie przypadki nie omówione będą rozpatrywane zgodnie z polskim prawem.

Toyo

I. Producent gwarantuje nienaganną jakość opon TOYO i zapewnia bardzo dobre warunki trakcyjne przez czas użytkowania w okresie gwarancyjnym.
II. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 36 miesięcy od daty produkcji. Reklamacje należy składać w punkcie zakupu opon w terminie 14 dni od daty stwierdzenia wady wraz z dowodem zakupu. O ile wada opony jest widoczna tylko po napompowaniu reklamowaną oponę należy dostarczyć wraz z felgą, na której była eksploatowana. Gwarancja zgłoszona po terminie podlega odrzuceniu. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji, z wyjątkiem przypadków, gdy opona musi zostać zbadana w laboratorium producenta. W takim przypadku sprzedający poinformuje kupującego o przekazaniu opon do badania, co skutkować będzie wydłużeniem okresu załatwiania reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji sprzedawca poinformuje kupującego w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji.
III. Gwarancją nie są objęte opony bez numeru DOT oraz w przypadku, gdy wady są skutkiem: nieprawidłowej techniki jazdy, nieprawidłowego przechowywania opony, nieprawidłowego montażu i demontażu opon, eksploatacji w sposób niezgodny z zaleceniami zdefiniowanymi na boku opony, uszkodzeń mechanicznych takich jak: przecięcie, przebicie, uszkodzenie w skutek uderzeń o przeszkodę, uszkodzenia celowego, trwałego uszkodzenia/zużycia w wyniku eksploatacji przy nieprawidłowej zbieżności kół, niewłaściwym ciśnieniu w oponie, uszkodzonych obręczach, hamulcach, wypadku drogowego, niewłaściwego zastosowania opony, zastosowania niewłaściwego rozmiaru dętki, uszkodzeń chemicznych, naprawiania opon, naturalnego procesu starzenia się gumy.
Gwarancja nie obejmuje również zużycia bieżnika poniżej głębokości TWI.
IV. Reklamacja zostanie uznana w każdym przypadku stwierdzenia wady fabrycznej (złe wykonawstwo, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne). W przypadku uznania reklamacji kupujący otrzymuje towar wolny od wad, o ile wada została zgłoszona w terminie do 2 lat od daty zakupu. W przypadku zgłoszenia wady w okresie powyżej dwóch lat od daty zakupu, kupujący otrzyma zwrot ceny nabycia pomniejszonej o kwotę stanowiącą koszt zużycia reklamowanych opon, bądź nowe opony, o ile kupujący jednocześnie dokona wpłaty kwoty odpowiadającej procentowemu kosztowi zużycia opony.
V. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej według następującego wzoru:

100 [1 - (aktualna głębokość rzeźby w mm) / (głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)] %

Producent nie odpowiada za szkody, niedogodności oraz utracone korzyści, powstałe na skutek nie używania pojazdu w wyniku zasadnej reklamacji.

Vredestein

Warunki Gwarancji z tytułu wad i zużycia opon dystrybuowanych przez Vredestein Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
1. Gwarant zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie Produktów wyprodukowanych przez Producenta, na które została wydana Karta Gwarancyjna, przy używaniu ich zgodnie z przeznaczeniem.
2. Ilekroć w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji użyte jest jedno z poniższych określeń, oznaczają one odpowiednio:
„Gwarant” – Vredestein Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie.
„Nabywca” – oznacza nabywcę Produktu wyprodukowanego przez Producenta. Określenie to obejmuje zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorców.
„Producent” - Vredestein Banden B. V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prawa holenderskiego z siedzibą w Holandii.
“Produkt” – opony osobowe, dostawcze, do pojazdów typu SUV,
rolnicze i przemysłowe.
„Gwarancja” – oznacza gwarancję jakości Produktu udzieloną zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Gwarancji przez Gwaranta.
„Numer DOT” – oznacza datę wyprodukowania Produktu przez Producenta, umieszczoną trwale na boku opony.
„Całkowite zużycie Produktu” – sytuacja, w której wysokość rzeźby bieżnika jest niższa niż 1,6 mm.
„Procentowy stopień zużycia Produktu” - pozostała głębokość bieżnika w używanej oponie wyliczona w odniesieniu do głębokości bieżnika nowej opony na podstawie nw. wzoru
A = (1 - B - 1,6 mm / C - 1,6 mm x100)
A – stopień zużycia opony (w %)
B – aktualna średnia głębokość bieżnika opony (zmierzona w3 punktach na obwodzie opony (w mm)
C – głębokość bieżnika nowej opony (w mm)
3. Gwarancją objęte są wyłącznie wady Produktu wynikłe podczas jego eksploatacji z przyczyn tkwiących uprzednio w Produkcie, obejmujące wady konstrukcyjne, materiałowe i wykonawcze.
4. Gwarant udziela gwarancji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres gwarancyjny wynoszący 3 (trzy) lata, liczony od daty zakupu Produktu lub do momentu osiągnięcia Całkowitegozużycia Produktu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
5. Gwarancja nie obejmuje wad Produktu wynikających z:
1) nieprawidłowego transportu, przechowywania niezgodnie ze standardami branży oponiarskiej i użytkowania Produktu, podczas których narażony jest on w szczególności naodkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń, oddziaływania substancji chemicznych i wysokich temperatur,
2) eksploatacji Produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem i/lubparametrami technicznymi,
3) nieprawidłowego montażu lub demontażu Produktu,
4) eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującego przekroczenie dopuszczalnej nośności Produktu określonej przez Producenta i/lub dopuszczalnych nacisków na osi, wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonych przez obowiązujące przepisy,
5) niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy, w tym w szczególności jazdy z nadmierną prędkością, gwałtownego hamowania lub przyśpieszania,
6) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu,
7) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji Produktu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych,
8) eksploatacji Produktu z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym w stosunku do zaleceń producenta pojazdu i/lub Producenta,
9) wszelkich uszkodzeń mechanicznych, w tym także spowodowanychoddziaływaniem substancji chemicznych,
10) użycia w zawodach sportowych lub innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,
11) zdarzeń naturalnych lub spowodowanych innymi okolicznościami, pozostającymi poza kontrolą producenta pojazdu i Producenta, w tym w szczególności takich jak: wypadekdrogowy, pożar, powódź, itp.
6. Gwarancja nie obejmuje Produktów:
1) naprawianych, bez względu na sposób naprawy i podmiot, który naprawy dokonał,
2) bieżnikowanych, bez względu na technologię, jakość wykonaniaoraz podmiot odpowiedzialny za ten proces,
3) z nieczytelnym, usuniętym lub uszkodzonym numerem DOT.
4) całkowicie zużytych.
7. Celem skorzystania z gwarancji Uprawniony z gwarancji zobowiązany jest dostarczyć Produkt do miejsca jego zakupu.
8. Przyjęcie reklamacji następuje przez sporządzenie stosownego protokołu.
9. W celu prawidłowego zgłoszenia reklamacji Uprawniony zgwarancji zobowiązany jest do dostarczenia reklamowanegoProduktu do podmiotu wskazanego w punkcie 7 powyżej, wterminie nie dłuższym niż 14 dni licząc od daty wykrycia wady,
10. Niezgłoszenie reklamacji w terminie podanym w punkcie 9wyłącza odpowiedzialność z tytułu gwarancji.
11. Podstawą skorzystania z uprawnień z tytułu gwarancji jest przedłożenie przez Uprawnionego z gwarancji ważnej Karty Gwarancyjnej zawierającej datę sprzedaży, dane Produktu oraz pieczęć Sprzedawcy, wraz z dowodem zakupu (paragonem lub fakturą VAT). Karta Gwarancyjna bez powyższych danych jest nieważna i nie jest dokumentem upoważniającym do skorzystania z uprawnień wynikających z gwarancji.
12. Gwarant oświadcza, iż reklamacja powinna być rozpatrzona wciągu 14 dni od daty dostarczenia reklamowanego Produktu domiejsca jego zakupu, przy czym Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w zachowaniu powyższego terminu,
wynikające z przyczyn niezależnych od Gwaranta, a leżących po stronie Nabywcy i/lub podmiotu przyjmującego reklamację.
13. W przypadku uznania reklamacji na wadę Produktu zgłoszoną wokresie obowiązywania gwarancji, określonym w punkcie 4powyżej, Nabywca ma prawo:
1) do bezpłatnej wymiany Produktu na nowy, wolny od wad, jeżeliwada Produktu ujawni się w okresie pierwszych 12 miesięcyużytkowania Produktu, Vredestein Polska Sp. z o.o., ul. Iłżecka 24, 02-135 Warszawa, PolandT 0048 22 886 81 00, F 0048 22 886 81 02E customer.pl@vredestein.com www.vredestein-polska.pl
2) do obniżenia kosztu zakupu Produktu, jeżeli wada Produktuujawni się w okresie po upływie pierwszych 12 miesięcyużytkowania Produktu. Koszt zakupu Produktu zostaniepomniejszony o kwotę odpowiadającą ProcentowemuStopniowi Zużycia Produktu. Przez koszt zakupu Produkturozumie się aktualną na dzień obniżenia kosztu zakupuProduktu, cenę detaliczną Produktu.
14. W przypadku wystawienia przez Sprzedawcę na zakupionyProdukt faktury VAT, przyjmuje się, że Uprawniony z gwarancjibędzie wykorzystywał Produkt w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
15. Prawa i obowiązki stron wynikających z niniejszej gwarancjireguluje wyłącznie treść postanowień ujętych w niniejszychOgólnych Warunkach Gwarancji.
16. Udzielenie przez Gwaranta gwarancji nie wyłącza, nie ogranicza,
ani nie zawiesza uprawnień Nabywcy wynikających z Ustawy zdnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Pozostałe marki (Kumho, Wanli, GT Radial, Goodride, Hankook, Cooper, Avon, Triangle, Kenda, Nankang, Spector, Regal, Sumitomo, Trayal, Kyoto, Falken)

1. Gwarancji udziela się na 24 miesiące od daty zakupu, lecz nie dłużej niż do momentu zużycia bieżnika, co wykazuje wskaźnik zużycia bieżnika (TWI). Gwarancja obejmuje wyłącznie wady wynikające z winy producenta. Opona jednostronnie lub częściowo zużyta do wartości TWI jest traktowana jako całkowicie zużyta i nie podlega gwarancji.
2. Gwarancją nie są objęte wady spowodowane:
a) uszkodzeniem mechanicznym (przebicia, przecięcia)
b) nieprawidłową eksploatacją
c) nieprawidłowym montażem
d) złym stanem technicznym pojazdu
d) nieprawidłowym przechowywaniem
3. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon.
4. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od daty dostarczenia wyrobu do punktu sprzedaży.
5. Reklamacja zostanie uznana w każdym przypadku stwierdzenia wady fabrycznej (złe wykonawstwo, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne). W przypadku uznania reklamacji kupujący otrzymuje towar wolny od wad lub zwrot środków pieniężnych za zakup towaru.

Kraków, 14.07.2015